معرفی روستا سرمستی از نگاه روزنامه
روستای سرمستی (خسروآباد)

استغفار در ماه مبارک رمضان... در این ماه مبارک رمضان، ما را از دعای خیرتان در سحر و لحظه افطار بی نصیب نگذارید.... ###در این راه پر خیر وپربرکت یاری مان فرمایید اجرتان باسرور وسالار سیدالشهدا### ####مرحوم خسرو ابراهیمی مارگیر معروف استان خراسان جنوبی وبزرگ خاندان ابراهیمی#### فروش زعفران: زعفران و سلامتی تاریخچه زعفران در این ماه پرفضیلت در تجهد ودعاهای سحر وافطارتون ما رو فراموش نکنید #### گفتن چه ذکری ثواب روزه گرفتن در ماه رجب را دارد؟ هوالباقی فضیلت ماه شعبان بهار سال 94 در روستای سرمستی به روایت تصویر:


معرفی روستا سرمستی از نگاه روزنامه

قلندری: در حاشیه جاده تیگاب-ابراهیم آباد و در مقابل سلسله کوه های سر به فلک کشیده«شاسکوه و میلادکوه» قاین بر بلندای تپه ای بزرگ، روستایی است که به آن «سرمستی» می گویند، این روستا 12 خانوار و حدود 90 نفر جمعیت دارد، صد درصد اهالی از یک فامیل و در کل اعضای یک خانواده هستند.

جلوه گاه طبیعی و زیبای درختان سرسبز کاج از کنار جاده توجه هر بیننده ای را به خود جلب می کند.

برای تهیه گزارش وارد جاده خاکی سرمستی شدیم و در کنار مزارع زیبای زعفران قبل از رسیدن به روستا با 2 نفر از اهالی خوش برخورد و خوش مشرب آن دوستانه گفت وگو کردیم.

«خسرو ابراهیمی» که خود را ریش سفید و بزرگ روستا معرفی کرد، گفت: تقاضایی که از شما دارم این است که خاکی بودن جاده یک کیلومتری این روستا را به مسئولان اداره راه و ترابری اطلاع دهید زیرا در زمستان رفت و آمد به ویژه در ورودی روستا که سربالایی است بسیار مشکل می شود.

وی ما را به نوشیدن چای در کنار مزرعه دعوت کرد و ادامه داد: 85 سال سن دارم و تمام عمرم را به ویژه بعد از زلزله سال 76 در این روستا در کنار فرزندان و داماد و نوه ها به کشاورزی و دامداری گذرانده ام.

وی اضافه کرد: در کنار اندک آب کشاورزی که بیش از 2 اینچ نیست در دشت و صحرا به دامداری و کشاورزی مشغول هستیم.

این پیرمرد با نشاط گفت: اطلاعات بیشتر درباره روستا را از فرزندم بخواهید و بدین ترتیب ما برای دریافت اطلاعات بیشتر وارد روستا شدیم.

«فرامرز ابراهیمی» با تایید مشکلاتی که پدرش گفته بود، افزود: مدرسه سرمستی به دلیل جمعیت کم دانش آموزی تعطیل شد و بچه ها فاصله 3 کیلومتری تا روستای گرماب را پیاده می روند.

او با اشاره به کانتینری که در گوشه روستا بود، گفت: مدرسه روستا همین اتاقک است که تا آماده شدن مسجد در آن نماز و مجالس مذهبی برپا می شود.

«ابراهیمی» افزود: حدود 3 سال قبل اداره اوقاف و امور خیریه قاین به احداث مسجد سرمستی کمک کرد که این میزان کمک کفاف تکمیل شدن آن را نکرد و از مسئولان تقاضای اختصاص بودجه برای تکمیل و تجهیز مسجد را داریم.

معاون اداره راه و ترابری قاینات درباره آسفالت یک کیلومتر راه فرعی روستا گفت: اگر در زمان احداث و آسفالت راه اصلی زیرکوه اهالی متقاضی آسفالت می شدند به راحتی می شد خواسته آنان را عملی کرد، اکنون برای حدود 8 روستای دیگر که راه های (آنتنی) کمتر از یک کیلومتر دارد تقاضای بودجه کرده ایم که در صورت تخصیص اعتبار به طور حتم آسفالت راه روستایی سرمستی هم در دستور کار قرار خواهد گرفت.

«صادقی» افزود: مهم تر از آن هنوز روستاهایی از جمله دوچاهی و تجنود را داریم که راه آن آسفالت نشده و در اولویت برنامه های آینده این اداره است.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








نویسنده : محمد ابراهیمی تاریخ : یک شنبه 13 بهمن 1392



تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به روستای سرمستی (خسروآباد) مي باشد.